سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید محتوا، ویراستاری، نویسندگی، گویندگی

تولید محتوا، ویراستاری، نویسندگی، گویندگی

09191515288

اگر سایتی دارید که به محتوای جدید و خلاق نیاز دارد

اگر دوست دارید محتوای سایت شما بدون مشکل باشد

اگر دنبال نویسنده خلاق می‌گردید یا نگارش متون معمولی را نیاز دارید

اگر برای تبلیغات خود دنبال گوینده حرفه‌ای می‌گردید

در خدمت شما همراه شما و برای یک هدف مشترک ایستاده‌ایم.

09191515288

تولید محتوا، ویرایش، ویراستاری، ویراستار، نویسنده، نویسندگی، گوینده، گویندگی

 


سوره حمد معما

الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌الْحَسَنِ مُوسَی‌بْنِ‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) عَنْ أَبِیهِ (علیه السلام) قَالَ: قَالَ لِأَبِی حَنِیفَهًَْ: مَا سُورَهًٌْ أَوَّلُهَا تَحْمِیدٌ وَ أَوْسَطُهَا إِخْلَاصٌ وَ آخِرُهَا دُعَاءٌ؟ فَبَقِیَ مُتَحَیِّراً ثُمَّ قَالَ: لَا أَدْرِی. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام): السُّورَهًُْ الَّتِی أَوَّلُهَا تَحْمِیدٌ وَ أَوْسَطُهَا إِخْلَاصٌ وَ آخِرُهَا دُعَاءٌ سُورَهًُْ الْحَمْد.

امام صادق (علیه السلام) از امام کاظم (علیه السلام)، از پدرشان (علیه السلام) روایت شده است که حضرت به ابوحنیفه فرمود: «کدام سوره آغازش حمد و میانش اخلاص و پایانش دعاست»؟ ابوحنیفه حیران شد و گفت: «نمی‌دانم». امام (علیه السلام) فرمود: «سوره‌ای که آغازش حمد و میانش اخلاص و پایانش دعاست، سوره‌ی»حمد» می‌باشد».


فرودین: یک ترجمه بدون متن عربی

خدا را، خدا را، در باب طبقه فرودین: کسانى که بیچارگان اند از مساکین و نیازمندان و بینوایان و زمینگیران. در این طبقه، مردمى هستند سائل و مردمى هستند، که در عین نیاز روى سؤال ندارند. خداوند حقى براى ایشان مقرر داشته و از تو خواسته است که آن را رعایت کنى، پس، در نگه داشت آن بکوش. براى اینان در بیت المال خود حقى مقرر دار و نیز بخشى از غلات اراضى خالصه اسلام را، در هر شهرى، به آنان اختصاص ده. زیرا براى دورترینشان همان حقى است که نزدیکترینشان از آن برخوردارند. 
و از تو خواسته اند که حق همه را، اعم از دور و نزدیک، نیکو رعایت کنى. سرمستى و غرور، تو را از ایشان غافل نسازد، زیرا این بهانه که کارهاى خرد را به سبب پرداختن به کارهاى مهم و بزرگ از دست هشتن، هرگز پذیرفته نخواهد شد. پس همت خود را از پرداختن به نیازهایشان دریغ مدار و به تکبر بر آنان چهره دژم منماى و کارهاى کسانى را که به تو دست نتوانند یافت، خود، تفقد و بازجست نماى. اینان مردمى هستند که در نظر دیگران بى مقدارند و مورد تحقیر رجال حکومت. کسانى از امینان خود را که خداى ترس و فروتن باشند، براى نگریستن در کارهایشان برگمار تا نیازهایشان را به تو گزارش کنند. 
با مردم چنان باش، که در روز حساب که خدا را دیدار مى کنى، عذرت پذیرفته آید که گروه ناتوانان و بینوایان به عدالت تو نیازمندتر از دیگران اند و چنان باش که براى یک یک آنان در پیشگاه خداوندى، در اداى حق ایشان، عذرى توانى داشت. تیمار دار یتیمان باش و غمخوار پیران از کار افتاده که بیچاره اند و دست سؤال پیش کس دراز نکنند و این کار بر والیان دشوار و گران است و هرگونه حقى دشوار و گران آید. و گاه باشد که خداوند این دشواریها را براى کسانى که خواستار عاقبت نیک هستند، آسان مى سازد. آنان خود را به شکیبایى وامى دارند و به وعده راست خداوند، در باره خود اطمینان دارند. 





فرودین نوشته شده. طبقه پایین طبقه مستضعف و.... فرودین چه معنایی دارد.

یک مقایسه

 

اگر صداوسیما بتواند مثل سوئد تبلیغات دروغ کند و سوئدی‌ها بفهمند در ایران چه خبر است، همه به ایران مهاجرت می‌کنند. ?? اون وقت دچار مشکل می‌شیم. ??

نه عزیز

فرد متخصص و نخبه همه جا زندگی خوبی دارد و در آنجا زندگی بهتری دارد. 

آدم بدون تخصص در کشور خودش هم غریب و بیچاره است چه برسد به خارج.

زندگی ایرانیان متخصص را در همانجا و... پیگیری کنید متوجه ماجرا می‌شوید.

مثلا فکر کردید پروفسور سمیعی مغز خر خورده که به آلمان رفته؟ الان او بدبخت است؟


 
بازدید امروز: 32    دیروز: 34    بازدیدهااز98/8/8 تاکنون: 102336